Sekcija uporabnikov sistemov stalnih izboljšav

Novice


Arhiv: TPM je način dela, začne pa se s čiščenjem - kratko poročilo iz delavnice

Sekcija uporabnikov sistemov stalnih izboljšav je dne 21. novembra  2013 organizirala delavnico  »Vzdrževanje delovnih sredstev na delovnih mestih". Delavnice se je udeležilo nad 40  udeležencev iz 20 podjetij in ustanov.

V uvodnem delu je Bojan Šinkovec predstavil  TPM kot filozofijo - način dela, obnašanja in kulture podjetja - za doseganje  poslovnih učinkov ter presek njegovih izkušenj pri implementaciji.

Gostitelji, strokovnjaki iz Acroni  so predstavili uvedbo vzdrževanja po stanju ter primere iz vzdrževanja maziv in elektrormotorjev - oplemeniteno z ogledom konkretnih delovnih mest oziroma naprav v proizvo

Konkretne izkušnje uvajanja TPM sta predstavili še podjetji Domel in Goodyear Dunlop Sava Tires d.o.o., podporo programske opreme podjetje KOPA ter sistem za avtomatsko diagnosticiranje Odsek za sisteme in vodenje iz IJS.

Že v poznem popoldnevu je udeležence močno razgrela tema o "outsourcingu" vzdrževanja, ki je poskrbela, da so udeleženci v elementu argumentirane razprave vztrajali vse do 19. ure.

V teku delavnice je bilo izrečenih kar nekaj zanimivih izjav, ki  bodo udeležencem še nekaj časa viharile možgane, izziv pa so lahko tudi vsem ostalim strokovnjakom za vzdrževanje in vodstvenim delavcem v industriji:

  • Je TPM projekt? Ne, TPM je način dela.
  • Uvajanje TPM se začne s čiščenjem strojev – uspešno, če čistijo skupaj operaterji, vzdrževalci, vodilni in vodstveni delavci
  • Največji problem pri uvajanju je prepričati menedžment, da TPM ni strošek. Je "core bussiness" podjetja le proizvodni proces ali proizvodni proces podprt z vzdrževanjem?
  • Investirali smo 50% več v vzdrževanje, za milijon smo zvišali poslovni rezultat – v temu je čar vzdrževanja.
  • Dosežena urejenost  in čistost delovnega mesta je nalezljiva  - se širi sama od sebe na druga delovna mesta.
  • Iz našega podjetja nas je na tej delavnici veliko vzdrževalcev, a iz proizvodnje ni nobenega.
  • Šef vzdrževanja v podjetju A: Pri nas je razmerje med kurativnim in  preventivnim vzdrževanjem 40:60. Šef vzdrževanja v podjetju B: Pri nas pa 30:70! Bistrec:Katera merila in standarde pa vidva upoštevata?
  • "Outsourcing"  vzdrževanja (delovnih sredstev) je dejansko servisiranje  (delovnih sredstev)!  Ne, "Outsourcing"  vzdrževanja (delovnih sredstev) še zdaleč ni samo servisiranje  (delovnih sredstev)!!!         » Out – Out« ali »Win – Win«?

Več o delavnici je objavljeno  na spletni strani. Naslednja delavnica bo predvidoma v marcu 2014. Informacije na marjan.rihar@gzs.si.

 

Fotogalerija